עיצוב חדר שינה הורים: כך תעשו זאת נכון

עיצוב חדר הורים

חדר השינה אמור להיות חלל מרגיע, שבו משחררים את לחצי היום. אם אתם רוצים שחדר השינה שלכם אכן יממש את המטרה הזו, אחד הסגנונות שכדאי לכם לשקל הוא סגנון העיצוב הנורדי סקנדינבי, שאיתו אי אפשר לטעות.

חדר השינה הנורדי סקנדינבי מלא בחומרים אורגניים, פלטות צבעים עדינות ומעודנות, אור טבעי וצמחיה ירוקה. כתוצאה מכך, הוא הופך למרחב מושלם שפשוט יעזור לכם להירגע. ובגלל שסגנון זה נחשב למינימליסטי וכזה שקולע בדיוק למטרה מבלי ללכת סחור סחור, זה לא ממש מורכב ליישם אותו בחדר השינה שלכם.

אנו כאן להיות לכם לעזר. כחובבי הז'אנר, נשמח לתת לכם כמה טיפים פשוטים שיעזרו לכם לעצב חדר שינה שהוא באמת פיין.

טקסטורות

העיצוב הסקנדינבי הופך את חומרי הגלם לכוכבים הראשיים של החלל, לכן לא פעם, חללים בסגנון עיצוב זה יהיו מאוד נקיים ומינימליסטים. כאשר אתם מתחילים את מסע העיצוב שלכם עליכם לנקות את הבלגן, תרתי משמע, ולהכניס עניין ויזואלי בעזרת טקסטורות. אחרי שכל הבסיס שלכם ניטרלי, חפשו פיסים עם טקסטורות מיוחדות, ושלבו אותן יחד בחדר.

אם ננסה להיות מדויקים יותר כדי להבהיר את הכוונה – בחרו בשטיח צמר עם אריגה כבדה, שמיכת צמר קוזית, שידת צד ממתכת, מדפי עץ ווילונות פשתן. בגלל שהצבעים מאוד ניטרליים ומעודנים, הרבה יותר קל לעשות מיקס אנד מאץ' והתוצאה תהיה מהממת.

צבעים

כאשר אתם מעצבים את חדר השינה שלכם, החליטו על שלושה גוונים, לכל היותר, שתשתמשו בהם בכל החדר. מה גם כדאי שאלו יהיו צבעים ניטרליים ורגועים ולא צבעים מעוררים, כי המטרה היא לגרום לחדר השינה שלכם להיות יותר מרגיע, ובעיצוב נורדי סקנדינבי פחות הוא תמיד יותר.

מתחילים עם גוונים ניטרליים ואם רוצים לשלב טאץ' של צבע, אפשר לבחור בצבעים סולידיים וטבעיים כמו למשל ירוק, כחול, אדמה או גוונים אחרים על הספקטרום הטבעי. זה יעזור לכם לשמור על תאימות עם אלמנטים אחרים בהמשך.

עיצוב נורדי לחדר שינה

ריהוט

בעת בחירת רהיטים לחדר השינה הצבעים מקבלים מקום של כבוד, וכדי לדבוק בקו הנורדי-סקנדינבי, עליכם לבחור בצבעים ניטרליים בטווח הנע מלבן ועד אפור. הכי כדאי לבחור קונספט אחד ולהיצמד אליו בכל החדר, לדוגמה: רהיטים לבנים, כאשר כמובן אפשר לשלב בין טקסטורות שונות של הגוון הלבן.

מבחינה עיצובית, שימו לב שאתם בוחרים ברהיטים מלוטשים ומינימליסטיים, כלומר פריטי ריהוט דקיקים שנדמה כאילו שהם מרחפים. בוא ניקח לדוגמה את שידת הצד הקלאסית. בחרו בדגם בעל גוף ורגליים דקות יותר, לעומת דגמים מסיביים וכבדים יותר, אשר יותר מתאימים לסגנון הכפרי. כמו כן, אם בוחרים ברהיטי עץ, כדאי ללכת על גוון העץ היותר בהיר.

טקסטיל

בעיצוב חדר שינה המיטה נמצאת במרכז וזו הזדמנות להוסיף באמצעותה טקסטורות טבעיות לחדר. גם במוצרי הטקסטיל שאתם בוחרים, מומלץ להיצמד לגוונים טבעיים ולדפוסים מינימליים. בחרו בכותנה או פשתן למצעים שלכם, אלו בדים רכים לשינה ומושלמים למזג אויר חם, והקמטים של הבד יגרמו לחדר השינה להרגיש חמים ונעים יותר.

דרך יפה לשחק עם גווני צבע היא לזרוק שמיכות במרקמים וצבעים שמתאימים לאלמנט אחר בחדר, וגם כריות נוי בעלות כיסויים שניתן להחליף, כך תוכלו מדי פעם לשנות את הסגנון ללא מאמץ.

אמנות

לתמונות קיר יש דרך משלהן לתת את הטון, ואם אתם מעדיפים את הסגנון הנורדי-סקנדינבי, בחרו בתמונות מינימליסטיות. חפשו תמונות קיר אבסטרקטיות, תמונות של נופים או רישומים מסוגים שונים, עם דגש על מינימליזם, כלומר תמונות בסגנון נקי, מאוזן ופשוט.

בחירה נוספת שיכולה להיות מאוד חזקה היא להשתמש במילים, משפטים או ציטוטים בעלי משמעות עבורכם כיצירת אמנות, וגם כאן, בחרו בגופן מינימלי ושימו לב לנושא המרחב ביצירה. לאחר שבחרתם יצירות, בחרו את המסגרת התואמת לטקסטורות או לצבעים של הרהיטים בחדר.

אקססוריז

זה השלב הכי כיפי בעיצוב החדר, לבחור את האקססוריז שישלימו את העיצוב ויעניקו לחלל מראה מגובש. כאשר אתם בוחרים את פריטי העיצוב שלכם, עליכם להיות מאוד סלקטיביים, וזה חשוב מאוד, אם אתם רוצים לשמור על מראה נקי.

בתחום העיצוב הנורדי-סקנדינבי יש כלל אצבע שחשוב לעקוב אחריו כאשר בוחרים פריטי עיצוב – האקססוריז שאתם בוחרים צריכים להיות גם פונקציונליים וגם מסוגננים. סוף מעשה במחשבה תחילה: חשבו אילו פריטים פונקציונליים אתם באמת צריכים ואז חפשו פריט שעושה את העובדה ונראה אסתטי.

תאורה

התאורה בחדר השינה מגדירה את האווירה ומצב הרוח, ויכולה לשנות את הווייב של החלל מקצה לקצה. אבל רגע לפני שאתם בוחרים גופי תאורה, נסו להגדיר את האופן שבו אתם משתמשים בתאורה בחלל, כמו גם את הצרכים שלכם. היבט נוסף שצריך לתת עליו את הדעת הוא כמות האור הטבעי בחלל.

אחרי שהבנתם את הצרכים שלכם לעומקם, הגיע הזמן לבחור את גופי התאורה וזה מרגש, כי יש כל כך הרבה אפשרויות לבחור מהן. גופי התאורה יכולים לעבוד ממש כמו יצירת אמנות וללכוד את כל תשומת הלב, או שהם יכולים להיות עדינים ופשוטים יותר ולתת לאלמנטים אחרים של העיצוב לבלוט. אתם אלו שמחליטים מה מתאים לכם.

טיפים קטנים לסיום

צבעים בהירים או לבנים יגרמו לחלל להרגיש להיראות גדול יותר, ולהיפך, צבעים כהים יגרמו לחלל להרגיש קטן. לכן קבלו החלטות שתואמות גם לגודל חדר השינה שאיתו אתם עובדים.

לכאן או לכאן, אנו מרכזים עבורכם תחת קורת גג אחת רהיטים, מדפים, תמונות לבית, מוצרי טקסטיל, שטיחים ואקססוריז שונים בסגנון העיצוב הנורדי-סקנדינבי וברמת איכות מעולה.

מוזמנים לבחור את הפריטים שאתם מעדיפים ולהתחיל לעצב חדר שינה מושלם!